Ce este Intelligence Competitiv?

IThe best surprise is no surprise”
Planifica-ti navigatia, construieste-ti si motiveaza-ti echipa, daca nu ai strategia si team-ul, potrivite intr-un ceasornic, te vei scufunda!

Un proces intern de colectare şi analiza sistematica a datelor şi informaţiilor furnizate de diferite surse, interne si externe companiei, umane sau tehnice, care implica furnizarea unor produse si servicii de informare privind intenţiile, capabilitatile si actiunile inteprinse de actorii relevanti pentru o companie in “jocul” sau in piata;

Un sistem intern specializat, a carui dezvoltare include:

  • Staff-ul de intelligence – personal pregatit să transforme date şi informatii in intelligence.
  • Reteaua interna si externa de surse de informare.
  • Bazele de date privind profilul competitorilor.
  • Procedurile si politicile interne de management informational.
  • Produse şi servicii de intelligence, pe domenii, pentru diferite paliere de decizie.
  • Instrumente si sisteme IT specializate – portal de intelligence, IC-War-Room®, aplicatii software dedicate.
  • Cultura si valorile proprii de intelligence etc.

O disciplina de business cu asociatii profesionale, scoli, modele, instrumente si “best practices” proprii, care ofera raspunsuri la intrebari de genul:

  • Cum se măsoară şi care este de fapt valoarea informaţiilor într-o afacere?>
  • Care sunt cele mai eficiente proceduri şi instrumente pentru a obţine şi utiliza sistematic informaţii relevante?
  • Cum se dezvoltă capabilitatea de jucător proactiv şi agil în piaţă?

De ce Intelligence Competitiv?

Mugurel Birliba

Pentru ca, in prezent, peste 80% dintre firmele europene au dezvoltate sisteme si programe formale de intelligence competitiv (in diverse faze de evolutie), iar peste 50% au implementate diferite aplicatii software care sustin aceasta activitate.

Aceasta realitate demonstreaza ca intelligence-ul competitiv ca disciplina de business nu este deloc lux, nici capriciu, ci o optiune pentru cresterea competitivitatii si a performantelor unei companii.

Înţelegerea şi implementarea unui sistem de intelligence competitiv are ca rezultate:

  • Avertizarea timpurie privind amenintările competitive,
  • Identificarea din timp a oportunităţilor,
  • Benchmarking eficient privind produsele, serviciile si practicile competitiei,
  • Raspuns mai rapid la miscarile din piata,
  • Inţelegerea mai buna a “jucatorilor” relevanti,
  • Elaborarea de scenarii pentru planificarea strategica,
  • Estimari de finete pentru decizii tactice.

“Viziunea clara, strategia competitiva si mai ales executia ireprosabilă a acesteia, conduc la performanta unei companii”.

Din aceasta perspectiva, solutiile si programele de intelligence competitiv asigura o nouă intelegere si abordare a acestor trei provocari.

Este evident ca o mare parte a informatiei necesare actiunii competitive exista deja in companie, in birourile, hard-discurile si in mintile angajatilor, iar numai un procent redus dintre aceste informatii disponibile sunt organizate intr-un mod care pot aduce beneficii pentru companie, in termeni de noi produse şi servicii, grad de inovare, reputaţie si branding.

In acest context, constructia procesului de intelligence nu solicita o echipa numeroasa, sisteme sofisticate sau un buget mare, asigurand in schimb reducerea sau evitarea surprizei.

De altfel, una din maximele specialistilor de intelligence este:

”The best surprise is no surprise”

Ce este Intelligence Competitiv?… Una dintre maximele specialistilor de intelligence este: The best surprise is no surprise

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.